Benvinguts al nostre espai. O millor dit, al vostre espai, perquè aquest és un espai per vosaltres, per tots els amants de la literatura.

Què us trobareu aquí? Què és, amb tot el que la xarxa ofereix a tots els nivells per tothom, el que nosaltres podem aportar de nou a dins un món tan vast com aquest, el món literari? Doncs una cosa molt senzilla: Que tots nosaltres, els autors d’aquesta web, som de casa. Parlarem de moltes coses; dels best-sellers que us agraden, dels gèneres que més us interessen, de les novetats literàries, dels grans clàssics... Posarem al vostre abast totes les nostres aportacions: articles de diferents temes, contes, novel·les i narracions, còmics i il·lustracions, perquè conegueu la nostra obra i, fins i tot, ens feu arribar la vostra perquè puguem compartir-la i conèixer-la.

Com farem tot això? Doncs mitjançant els vostres comentaris. Així podrem saber quins temes us interessen més, per orientar les nostres publicacions setmanals als vostres gustos, per parlar dels temes que realment us resultin interessants. I amb les vostres critiques als nostres escrits ens ajudareu a créixer com escriptors.

El nostre desig és, per sobre de tot, fomentar el vostre interès per la literatura, ja que només la lectura ens transporta de manera duradora a altres espais, a altres universos; la lectura, com cap altra cosa, ens ensenya l’empatia i ens culturitza, ens fa enamorar-nos, plorar, riure i viure a dins del cap d’altres persones com res més ho aconsegueix.

Per tot això, us convidem a tots vosaltres a prendre amb nosaltres un cafè a la plaça.

Us esperem.

jueves, 24 de abril de 2014

El detectiu Baldo Sanmartín entrevista a Sherlock Holmes

       –Bona tarda, senyor Holmes–, dic a l’home que tinc davant. Assegut amb l’esquena envarada però lleugerament relaxat, treu fum d’un cantó de la boca mentre aguanta la seva pipa amb la mà dreta. Els seus ulls no s’aparten ni per un moment dels meus.
Bona tarda, senyor Sanmartín–, em diu, i tinc l’incòmoda sensació de que m’està analitzant. –Efectivament, l’estic analitzant. Vostè és un home tranquil, però observador, i sens dubte té manques afectives que...
Bé, bé, no estem aquí per parlar de mi. Parlem de vostè, si li sembla. Què em pot dir de vostè mateix ?
Està de broma? –, em contesta. –Tothom em coneix, i no vull avorrir ningú. Sóc metòdic, maniàtic, nerviós i inquiet. Sóc un maníac dels detalls i qualsevol cosa que no estigui allà on ha d’estar m’encén l’alerta.
I el seu ajudant? Ja sap: «Elemental, estimat Watson» –. Sherlock em mira avorrit.
–Vostè és detectiu; hauria de saber que jo mai he dit aquesta frase.
De debò? Doncs és la seva frase més famosa...
–Al cinema, potser. Però no surt a cap dels llibres del senyor Doyle.
Parlim del senyor Doyle, ara que l’esmenta. Com creu vostè que se li va acudir l’idea d’escriure novel.les policíaques? D’on creu que va sortir vostè?
Bé, en Doyle era metge, ja sap. Mentre estudiava, va conèixer al doctor Joseph Bell, forense, i va ser d’ell que va treure l’idea del meu personatge.
En Doyle havia d’estar molt orgullós de vostè, imagino.
–Doncs imagina molt malament. En Doyle s’avergonyía de mi i em considerava una enorme pèrdua de temps i de neurones. Però el públic no pensava com ell; em vaig fer molt popular i la gent llegia les meves històries cada cop més.
Vaja, no sabia que vostè i en Doyle es portéssin tant malament...
–Doncs ja veu. De fet, ell va quedar tant saturat de mi que va decidir que jo caigués a mans del meu enemic de tota la vida, ja sap; en Moriarty.
Si, recordo una lluita a un salt d’aigua...
–Exacte. El cas es deia «El problema final». Però ja veu, el públic va protestar tant, va ser tant gran l’allau de cartes que li van escriure a Doyle demanant el meu retorn, que finalment va cedir i em va fer reapareixer a la novel.la «La casa buida».
Però, després de la seva mort, encara va aparèixer una novel.la seva, una de les més famoses; «El gos dels Baskerville».
–I tant; però ja es va cuidar en Conan Doyle de datarla anteriorment al meu accident al salt d’aigua.
Bé, ja sol passar. De vegades, els personatges superem perillosament els nostres creadors, i llavors ells no saben què fer de nosaltres. Però miri, jo me’n alegro moltíssim de que vostè passés a la Història com el més gran detectiu de tots els temps... fins que vaig arribar jo, es clar–, i miro a en Holmes amb un somriure franc, que ell no em torna. Treu molt de fum de la seva pipa, fins que la seva cara desapareix en mig d’aquell núvol, com Londres desapareixía a finals del seu segle a sota d’aquella boira tòxica i malaltissa.


(Els drets del personatge de Sherlock Holmes pertanyen als legítims propietaris del seu copyright).


Gemma Minguillón

3 comentarios :

  1. Que buena! no sabía esas cosas de Sherlock Holmes, es una gran entrevista

    ResponderEliminar
  2. Una manera diferent d´informar-nos i il.lustrar-nos de les histories que hi han darere les histories, i conèixer curiositats literaries, m´encanta el format.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies; continuaré amb altres personatges de misteri... Qué us assembla Lestat el vampir?

      Eliminar