Benvinguts al nostre espai. O millor dit, al vostre espai, perquè aquest és un espai per vosaltres, per tots els amants de la literatura.

Què us trobareu aquí? Què és, amb tot el que la xarxa ofereix a tots els nivells per tothom, el que nosaltres podem aportar de nou a dins un món tan vast com aquest, el món literari? Doncs una cosa molt senzilla: Que tots nosaltres, els autors d’aquesta web, som de casa. Parlarem de moltes coses; dels best-sellers que us agraden, dels gèneres que més us interessen, de les novetats literàries, dels grans clàssics... Posarem al vostre abast totes les nostres aportacions: articles de diferents temes, contes, novel·les i narracions, còmics i il·lustracions, perquè conegueu la nostra obra i, fins i tot, ens feu arribar la vostra perquè puguem compartir-la i conèixer-la.

Com farem tot això? Doncs mitjançant els vostres comentaris. Així podrem saber quins temes us interessen més, per orientar les nostres publicacions setmanals als vostres gustos, per parlar dels temes que realment us resultin interessants. I amb les vostres critiques als nostres escrits ens ajudareu a créixer com escriptors.

El nostre desig és, per sobre de tot, fomentar el vostre interès per la literatura, ja que només la lectura ens transporta de manera duradora a altres espais, a altres universos; la lectura, com cap altra cosa, ens ensenya l’empatia i ens culturitza, ens fa enamorar-nos, plorar, riure i viure a dins del cap d’altres persones com res més ho aconsegueix.

Per tot això, us convidem a tots vosaltres a prendre amb nosaltres un cafè a la plaça.

Us esperem.

martes, 6 de mayo de 2014

Luis de la Sierra

Luis de la Sierra nació en Santander en 1920. Cursó los estudios de bachillerato en los colegios de los Padres Jesuítas de Orduña ( Bizkaia ),  convertido por Franco en un campo de concentración en donde hubo más de 50.000 prisioneros, y de San José de Curia, en Portugal, donde vivió tres años. 
Su padre quiso ser marino, pero estudió arquitectura, e inculcó a su hijo Luis su profundo amor por el mar; tanto que se alistó como marinero voluntario en 1937. Embarcó en seguida en el crucero ligero " Almirante Cervera ", que participó en la guerra civil en el bando nacional, hasta finalizar la guerra. Después pasó a la Escuela Naval Militar de San Fernando ( Cádiz ) y obtuvo el ascenso a Alferez de Navío en 1943.
Como guardiamarina, y en los empleos de Alferez de Navío, Teniente de Navío, Capitán de Corbeta y Capitán de Fragata, ha navegado en los veleros de la Armada española " Galatea ", conservado en Glasgow ( Escocia ), y " Juan Sebastian Elcano ", aún en activo, así como en cruceros, destructores, minadores, fragatas, patrulleros y dragaminas a través del Atlántico, Pacífico y Mediterráneo.
Especialista en armas submarinas, posee tres cruces del Mérito Naval, es miembro honorífico del " Instituto de Cultura Cantabria " y fue comisionado a los EE.UU para tomar el mando del primer buque de guerra que la U.S. Navy cedió a España en virtud del Tratado de Asistencia Mutua.
Ha visitado numerosos paises europeos, asiáticos y americanos.
En 1972 se retiró de la Armada, pero decidió volver al servicio activo en 1980, pidiendo su baja definitiva en 1981 y concediéndosela ésta en 1982.
Sus aficiones literarias le llevaron a escribir artículos sobre temas navales en periódicos y revistas españoles.
Luis de la Sierra está considerado como el más grande historiador naval español, por la cantidad de obras y por su enorme calidad literaria, rara de encontrar en este tipo de obras. Su primera obra "BUQUES SUICIDAS" fue galardonada con el premio "Virgen del Carmen".


Obras :
_ Buques Suicidas. Historia de los submarinos de bolsillo, torpedos humanos y botes explosivos en el siglo XX. Editorial Juventud. 1958.
_ Titanes azules: acciones navales de la segunda guerra mundial. Editorial Juventud, S.A. 1963.
_ Corsarios alemanes en la Segunda Guerra Mundial. Editorial Juventud, S.A. 1969.
_ La guerra naval en el Atlántico. Editorial Juventud, S.A. 1974. 
_ La guerra naval en el Mediterráneo. Editorial Juventud, S.A. 1976. 
_ La guerra naval en el Pacífico. Editorial Juventud, S.A. 1979.
_ Viajes de un marino. Editorial Juventud, S.A. 1981. 
_ Navegando en solitario alrededor del mundo. Editorial Juventud, S.A. 1981.
_ El acorazado "Bismarck": relato de un superviviente. Editorial Juventud, S.A. 1982. 
_ El mar en la Gran Guerra (1914-1918). Editorial Juventud, S.A. 1984.
_ Corsarios alemanes en la gran guerra, (1914-1918). Editorial Juventud, S.A. 1985. 
_ Viaje a Egipto: doce días en el legendario País del Nilo. Ediciones del Serbal, 1990. 
_ Viaje a Mesoamérica: por tierras de México, Guatemala y Honduras. Ediciones del Serbal, 1991. 
_ Viaje a la India. Ediciones del Serbal, 1993.
_ Viaje a China. Ediciones del Serbal, 1995. 
_ Viaje a la Atlántida. Cardeñoso, 2003. 
_ Mis viajes. Cardeñoso, 2004.

No hay comentarios :

Publicar un comentario