Benvinguts al nostre espai. O millor dit, al vostre espai, perquè aquest és un espai per vosaltres, per tots els amants de la literatura.

Què us trobareu aquí? Què és, amb tot el que la xarxa ofereix a tots els nivells per tothom, el que nosaltres podem aportar de nou a dins un món tan vast com aquest, el món literari? Doncs una cosa molt senzilla: Que tots nosaltres, els autors d’aquesta web, som de casa. Parlarem de moltes coses; dels best-sellers que us agraden, dels gèneres que més us interessen, de les novetats literàries, dels grans clàssics... Posarem al vostre abast totes les nostres aportacions: articles de diferents temes, contes, novel·les i narracions, còmics i il·lustracions, perquè conegueu la nostra obra i, fins i tot, ens feu arribar la vostra perquè puguem compartir-la i conèixer-la.

Com farem tot això? Doncs mitjançant els vostres comentaris. Així podrem saber quins temes us interessen més, per orientar les nostres publicacions setmanals als vostres gustos, per parlar dels temes que realment us resultin interessants. I amb les vostres critiques als nostres escrits ens ajudareu a créixer com escriptors.

El nostre desig és, per sobre de tot, fomentar el vostre interès per la literatura, ja que només la lectura ens transporta de manera duradora a altres espais, a altres universos; la lectura, com cap altra cosa, ens ensenya l’empatia i ens culturitza, ens fa enamorar-nos, plorar, riure i viure a dins del cap d’altres persones com res més ho aconsegueix.

Per tot això, us convidem a tots vosaltres a prendre amb nosaltres un cafè a la plaça.

Us esperem.

lunes, 1 de diciembre de 2014

Harriet Beecher Stowe

Nació el 13 de junio de 1811 en Litchfield, Connecticut ( Estados Unidos ). 
Era la séptima hija de Lyman Beecher, un ministro religioso congregacional abolicionista de Boston, y Roxana Foote Beecher, y hermana del afamado pastor, Henry Ward Beecher. En 1832 , su familia se mudó a Cincinnati, otra ferviente ciudad de la causa abolicionista, donde su padre se convirtió en el primer presidente del Seminario Teológico de Lane. En ese lugar, obtuvo conocimiento propio de la esclavitud. En 1836 contrajo matrimonio con el reverendo Calvin Ellis Stowe, un ferviente luchador contra la esclavitud. Luego, ella y su marido se mudaron a Brunswick, Maine , cuando él obtuvo una posición académica en Bowdoin College. Harriet y Calvin tuvieron siete hijos, pero algunos de ellos murieron a temprana edad. Sus primogénitas, las gemelas Hattie y Eliza, nacieron el 29 de septiembre de 1836. Cuatro años más tarde, en 1840, nace su hijo Frederick William. En 1848 el nacimiento de Samuel Charles tiene lugar, pero al año siguiente, muere como resultado de un cólera epidémico. En 1843 se publicó su primer libro, "El Mayflower" o apuntes de escenas y personajes entre los descendientes de los peregrinos. Mientras vivía en Brunswick, Maine, escribió "La cabaña del Tío Tom". La novela se publicó por entregas en un periódico abolicionista, el National Era, y en 1852 se editó como libro. 
En sólo cinco años se vendieron 500.000 ejemplares en Estados Unidos y la novela se tradujo a más de veinte idiomas. Este libro contribuyó a la cristalización de los sentimientos militantes contra la esclavitud en el norte y aceleró así el desencadenamiento de la guerra civil. 
En 1853 apareció "Claves a la cabaña del Tío Tom", donde incluye una abrumadora cantidad de pruebas documentales para justificar su ataque contra la esclavitud. A éste le siguió "Dred: Relato del gran pantano sombrío" (1856). "El galanteo del ministro" (1859) es la más conocida de sus novelas románticas. Además escribió relatos y poesía religiosa. 
Cuando Harriet Beecher Stowe se encontró con Abraham Lincoln en 1862 (durante la Guerra Civil), el saludo del entonces presidente de los Estados Unidos fue: "¡ Así que tú eres la pequeña mujer que escribió el libro que inició esta gran guerra !" ( Medía 1,50m. aprox. )
Harriet Beecher Stowe falleció en Hartford, Connecticut el 1 de Julio de 1896. Se encuentra sepultada en los campos de la Academia Phillips en Andover, Massachusetts.
 La casa de Harriet Beecher Stowe en Cincinnati, Ohio es el primer hogar de su padre, Lyman Beecher, en el campus del Seminario Teológico de Lane. Se encuentra abierta al público y funciona como un sitio histórico y cultural. El lugar también presenta historia afroamericana. La residencia de Harriet Beecher Stowe en Cincinnati está localizada en 2950 Gilbert Avenue, Cincinnati, OH 45206.
Utilizó, para algunas de sus obras, el seudónimo Christopher Crowfield.

OBRAS : 
  1. La cabaña del Tío Tom                                           1851
  2. Una llave para la cabaña del Tío Tom                 1853
  3. Dred, una historia del gran triste pantano         1856
  4. El cortejo del ministro                                             1859
  5. La perla de la isla Orr                                               1862
OBRAS COMO CRISTOPHER CROWFIELD :
  1. La casa y papeles del hogar                                  1865
  2. Pequeños zorros                                                      1866
  3. La esquina de la chimenea                                     1868
  4. Cuentos de la vieja ciudad                                      1869
  5. El fantasma en el Cap'n Brown                             1870
  6. Lady Byron reivindicada                                          1870
  7. Mi esposa y yo                                                           1871
  8. Tiranía rosa y blanca                                                1871
  9. Nosotros y nuestros vecinos                                 1875
  10. Gente Poganuc                                                          1878



No hay comentarios :

Publicar un comentario