Benvinguts al nostre espai. O millor dit, al vostre espai, perquè aquest és un espai per vosaltres, per tots els amants de la literatura.

Què us trobareu aquí? Què és, amb tot el que la xarxa ofereix a tots els nivells per tothom, el que nosaltres podem aportar de nou a dins un món tan vast com aquest, el món literari? Doncs una cosa molt senzilla: Que tots nosaltres, els autors d’aquesta web, som de casa. Parlarem de moltes coses; dels best-sellers que us agraden, dels gèneres que més us interessen, de les novetats literàries, dels grans clàssics... Posarem al vostre abast totes les nostres aportacions: articles de diferents temes, contes, novel·les i narracions, còmics i il·lustracions, perquè conegueu la nostra obra i, fins i tot, ens feu arribar la vostra perquè puguem compartir-la i conèixer-la.

Com farem tot això? Doncs mitjançant els vostres comentaris. Així podrem saber quins temes us interessen més, per orientar les nostres publicacions setmanals als vostres gustos, per parlar dels temes que realment us resultin interessants. I amb les vostres critiques als nostres escrits ens ajudareu a créixer com escriptors.

El nostre desig és, per sobre de tot, fomentar el vostre interès per la literatura, ja que només la lectura ens transporta de manera duradora a altres espais, a altres universos; la lectura, com cap altra cosa, ens ensenya l’empatia i ens culturitza, ens fa enamorar-nos, plorar, riure i viure a dins del cap d’altres persones com res més ho aconsegueix.

Per tot això, us convidem a tots vosaltres a prendre amb nosaltres un cafè a la plaça.

Us esperem.

domingo, 3 de mayo de 2015

Zoé Oldenbourgh

 Escritora francesa de origen ruso, nacida en San Petersburgo en 1916, en una familia de estudiosos e historiadores. Su padre Sergei era un periodista e historiador, su madre Ada Starynkevich fue una matemática, y su abuelo Sergei fue el secretario permanente de la Academia Rusa de Ciencias en San Petersburgo. Su infancia la pasó entre las privaciones, durante el período de los revolucionarios rusos y los primeros años del comunismo. Cuando tenía nueve años su familia emigró a Francia y, su padre, se estableció como periodista en París. Impulsada por su padre, un novelista frustrado, comienza a escribir muy joven y con doce años compuso un drama lírico en cinco actos. Estudió en La Sorbonne y pintura en la Académie Ranson. Posteriormente estudió teología en Inglaterra en donde se fue a vivir en 1938 y durante un año, mientras sus inquietudes artísticas se centraban en la pintura y en la decoración. Se casó en 1947 con Heinrich Idalovici con el que tuvo dos hijos, Olaf y Marie-Agathe y vivió básicamente de las traducciones. Su primera obra, una novela, " Barro y cenizas ", se publicó en 1946. Aunque escribió sus primeras obras en ruso, ya de adulta escribió casi exclusivamente en francés. Se especializó en novela histórica con la que obtuvo diversas menciones, adquirió notoriedad a partir de haber ganado el premio Femina en 1953 con su libro " La piedra angular ", una novela ambientada en el siglo XII. 
La historia era su gran pasión y muchas de sus obras tienen como escenario la Edad Media, entre ellas figuran " Barro y cenizas " , " Las Cruzadas ", " La alegría de los pobres " y " La hoguera de Montsegur ". Los problemas de la emigración rusa en Francia también ocuparon su quehacer literario. A ella dedicó obras significativas como " Réveillés de la vie " y " Joie-souffrance ". Este último está entre sus mejores libros y describe la primera emigración rusa a Francia tras la revolución de 1917. 
Murió en Francia en 2002.

OBRAS:


  1.  Barro y cenizas      (1946)
  2. La piedra angular (1953)
  3. Despertares de la vida (1956
  4. Los irréductibles (1958)
  5. La hoguera de Montségur (1959)
  6. Los quemados (1960)
  7. Las ciudades carnales o la historia de Rogelio de Montbrun (1961)
  8. Las cruzadas (1965)
  9. Catalina de Rusia (1966)
  10. La alegría de los pobres (1970)
  11. San Bernardo, textos de San Bernardo, Abelardo, Pedro el Venerable, Geoffroi de Clairvaux, Bérenger de Poitiers, Bossuet (1970
  12. ¿ Qué ha hecho Israel ? (1974
  13. Caras de un autoretrato (1977
  14. Alegría-sufrimiento (1980
  15. El juicio del sueño (1982)
  16. El obispo y la anciana o la suegra de Peytavi Borsier (1983
  17. ¿ Somos Hécuba ? o una súplica para el ser humano (1984)
  18. Los amores perdidos (1987
  19. Vestido de lujo (1989) 
  20. Aliénor (1992)



No hay comentarios :

Publicar un comentario